Adakah demo Unreal Engine berjalan lebih baik pada komputer riba daripada pada PS5?

Demo berteknologi Unreal Engine 5 (Lumen di negeri Nanite) banyak menggerakkan industri ini, pertama disebabkan oleh perincian grafik yang disajikannya, dan kemudian kerana dihasilkan secara real time pada DevKit PlayStation baru 5 dari Sony. Apa yang jelas, menghasilkan kegilaan yang sahih, dengan para pemain menganga pada perincian yang disajikan di sana, bahkan mengingat semuanya terhad kepada 30FPS (1440p).

Namun, wawancara baru-baru ini dengan jurutera Epic China akhirnya ‘membunuh’ semua Hype di sekitar PS5. Lagipun, demo yang berpeluang kita lihat, berjalan dengan lebih baik lagi di komputer riba! Oleh kerana dengan tetapan grafik yang sama, notebook yang dilengkapi dengan NVIDIA RTX 2080 dan SSD Samsung 970 Evo Plus berjaya mencapai 40FPS tetap, 10 lebih banyak daripada konsol generasi baru.



Adakah demo Unreal Engine berjalan lebih baik pada komputer riba daripada pada PS5?

Pertama sekali, sangat pelik untuk membincangkan spesifikasi dan menyebut SSD PC ketika kita membincangkan prestasi grafik. Menariknya, nampaknya ini adalah trend baru! Ini sekiranya semua yang diperkatakan mengenai SSD benar.

Lagipun, jika anda tidak tahu, Sony mengatakan PS5 SSD dapat mencapai 9GB / s dengan mampatan atau 5.5GB / s dalam keadaan ‘normal’. Walau bagaimanapun, nampaknya SSD tidak begitu penting untuk dapat menjalankan demo Permainan Epik! Oleh kerana SSD komputer riba yang disebutkan di sini hanya dapat mencapai 3.5GB / s, kelajuan yang sangat menarik, tetapi jauh lebih rendah daripada yang ditawarkan oleh Sony.

Ringkasnya, nampaknya prestasi ‘Tech Demo’ Epic tidak dibatasi oleh kepantasan SSD yang digunakan
 Yang akhirnya akan merosakkan banyak pernyataan yang dibuat dalam beberapa hari terakhir.


Adakah demo Unreal Engine berjalan lebih baik pada komputer riba daripada pada PS5? – Selain itu, apa pendapat anda tentang semua ini? Kongsi pendapat anda dengan kami dalam komen di bawah.

Adakah anda suka Leak? Kami bergantung pada anda! Ikuti kami di Google News. Klik di sini dan kemudian Ikuti. Terima kasih!

Ikut kami Facebook, Twitter, Instagram! Ingin bercakap dengan kami? Hantarkan e-mel ke [email protected]