Xiaomi Mi Band 5 dengan sensor SpO2 e Amazon Alexa bersepadu

Sudah di awal April beberapa penggoda menarik yang beredar mengenai Mi Band 5. Malangnya, semua kekacauan yang dihasilkan oleh Coronavirus telah menyekat hampir semua perkara dan hanya hari ini kita bercakap mengenai kumpulan kecergasan yang sangat popular Xiaomi. Ini terima kasih kepada firmware 1.0.0.38 daripada Mi Band 5, yang mendedahkan beberapa maklumat yang sangat menarik.

Baca juga: Xiaomi: merampas lebih dari 1000 Titik Udara palsu

BAND MI 5 VERSI ANTARABANGSA BOLEH BERBANGKIT DENGAN SOKONGAN AMAZON ALEXA

Xiaomi Mi Band 5 dengan sensor SpO2 e Amazon Alexa Bersepadu | Evosmart.it

Seperti yang sering berlaku untuk banyak peranti Xiaomi, juga di sana Mi Band 5 akan debut dalam dua versi berbeza: satu Cina dan satu antarabangsa. Varian Cina (dengan nama kod XMSH10HM) akan mempunyai cip NFC bersepadu dan sokongan untuk pembantu pintar milik Xiaomi: Xiao AI.

Model dengan nama kod XMSH11HM sebaliknya ia akan dijual di seluruh dunia. Varian ini akan tetap ada malangnya ia kekurangan cip NFC. Tetapi kita dapat menghiburkan diri dengan kebaruan eksklusif model antarabangsa: penyatuan dalam Amazon Alexa. Tetapi jangan berharap untuk menerima respons suara, sebenarnya Mi Band 5 tidak mempunyai pembesar suara. Walaupun demikian, berkat kehadiran mikrofon, dapat memperoleh beberapa jawapan teks.

Xiaomi Mi Band 5 dengan sensor SpO2 e Amazon Alexa bersepaduXiaomi Mi Band 5: gambar pertama bocor dari firmware | Evosmart.it

Kebaruan lain yang disatukan di peringkat perisian adalah kehadiran fungsi untuk perjalanan kitaran haid, ciri yang semakin popular berikutan pengenalan pertamanya oleh Apple di watchOS 6. Di samping itu, ia akan hadir di Mi Band 5 a Sensor SpO2 untuk mengukur ketepuan oksigen dalam darah.

Maklumat baru ini ditambahkan pada kebaharuan pertama yang diungkapkan untuk Mi Band 5: baru paparan dari 1,2″, langkah penting ke hadapan berbanding dengan pepenjuru 0, 95 Mi Mi Band semasa 4.

Namun, untuk penampilan sulungnya di pasaran, masih ada kesabaran. Dalam China pelancaran pasaran Mi Band 5 dijadualkan pada bulan Jun; berkenaan dengan sebaliknya Pasaran Eropah, menurut GSMArena, kita harus menunggu sekurang-kurangnya bulan-bulan Ogos dan September (kira-kira dua bulan selepas debut di pasaran China). Jelas sekali, pertimbangkan perkara ini dengan langkah berjaga-jaga yang diperlukan memandangkan dengan keadaan semasa berlaku kemungkinan berlaku selipar lain.

Jalan: GSMarena

Sumber: Tizenhelp